tisdag 8 oktober 2019

Klassrumsdjur...

Då har klassen blivit med "klassdjur"!
Några i grupp Klang ville att vi skulle ha ett djur i klassen. En hamster eller så.... Jag ville inte säga NEJ direkt utan försökte slingra mig lite.
Jag räddades tillfälligt av det faktum att någon/några är pälsdjursallergiker.
- En ödla då!
- Vem ska mata den på helgen?
Förslagen var både kreativa och nästan möjliga...

En papegoja kom till mig igår. Den tog jag med mig idag. Vad skulle jag kalla den? Ludmilla? Men sen öppnade den näbben och bestämde själv:
- Hej! Jag heter Maaaaaargot! Jag heter Maaaaargot!
Så nu bor Margot i Klangs klassrum, har mat och vatten på fönsterbrädan. Om två veckor flyttar hon in till Jubel.

Innan dess, redan imorgon, kommer Greger, Herman och Stig flytta in i Jubels rum, 3 reptiler. Där får de husera i två veckor i taget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar