onsdag 7 juni 2023

Kanotutflykten idag onsdag 7 juni

Hej!

Tack alla 6:or, för dagens kanotutflykt!

Vi lärare har som uppgift att vara tjatiga och påminna om viktiga saker. Det har vi gjort idag. Verkligen JAG!

Tack de två tjejer som valde mig som paddelsällskap, trots att jag var tvungen att ta kön, både dit och hit. MEN vilken resa vi fick genomleva! Att höra dessa kanotister pusta och stöna, över kanoter som det är FEL på, som svänger åt FEL håll! Det har varit svordomar över kamrater, över kanoter, men vi har njutit av dagen. Jag har varit för långt ifrån svordomarna för att ingripa och korrigera, men att få njuta av situationerna, har varit en ynnest! Jag har skrattat och skrattat.

Vid våra strandhugg, var det några elever, som klarade att BADA! Det var ISKALLT! Fötterna domnade direkt. Men som sagt, några hårdingar fixade det. Vi andra tittade på och beundrade.

Jag har fått höra en massa låtar sjungas av någon elev, en hel repertoar från känd artist. Det ekade över hela älven. Tack för det! Det var underbart att höra!

Tänk, att en hel dag, kan njutas på älven som flyter förbi oss!

TACK!

Marie 

och så klart Catta, som ordnat ALLT! Catta, du har fixat gratis lån av kanoter och flytvästar och planerat hela turen.  

... och TACK Catta för bilderna, som ligger ute på TEAMS, lite av varje del, av dagen har bjudit på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar